Salutare!

Sunt Emanuel Nastasă, proaspăt alumn Business Club si Managing Partner laVRimage. La rugămintea lui Vladimir, actual Manager Business Club, vă voi vorbi despre experienţa mea de start-up şi cum Business Club mi-a deschis „apetitul” şi m-a pregătit pentru lumea antreprenorială.

Am devenit membru Business Club în 2010, în primul an de facultate la Cibernetică Statistică si Informatică Economică, cu visul de a porni o afacere cu servicii informatice.

Datorită Business Club am intrat în contact cu diverse persoane, fie alumni Business Club, membri sau invitaţi, care acceptaseră provocarea antreprenoriatului şi reuşiseră. Acest lucru mi-a arătat ca visul meu nu este chiar aşa departe de realitate şi m-a motivat sa fac prima încercare antreprenorială.

După cochetarea cu antreprenoriatul, în 2011, odată cu proiectul internshipin.ro – care vroia să devină o platformă online prin care cei mai buni studenţi beneficiau de cele mai bune internship-uri din orice domeniu, am avut parte de prima dezamăgire, dar şi de prima trezire la realitate. Am constatat ca nu este chiar aşa uşor sa porneşti un business, şi cea mai importantă componentă sunt persoanele cu care porneşti la drum.

Am ajuns la concluzia că trebuie să fac din nou ceva, însă cu o persoană în care să am încredere deplină şi pe care să pot conta în momentele dificile, că nu degeaba se spune că a-ţi alege partenerul de afaceri este ca alegerea soţiei. Aşa că cine să fie mai potrivit ca partener de afaceri, dacă nu prietena mea, Roxana Cozma, care era proaspătă membră Business Club în 2011.

Acum aveam echipa, însa nu ştiam ce anume să facem. Am cochetat cu ideea de a deschide o cafenea destinată networking-ului între exponenţii lumiii business din Bucureşti, însă nu ştiam mai nimic despre domeniu, şi nici fondurile de început nu erau prea generoase. După o analiză mai riguroasă, am decis că nu suntem încă pregătiţi pentru un proiect atât de amplu.

Ideea pentru afacerea actuală a venit în ziua de 1 Ianuarie 2012, când am reflectat la ce îmi place să fac şi ce lucruri am făcut de-a lungul timpului fără nici un fel de recompensă şi făra a depune prea mult efort. Mai pe scurt, care este acel lucru care îmi place să îl fac, îl fac cu uşurinţă şi care eventual poate fi monetizat.

Aşa am ajuns la concluzia, că după 2 ani în care mi-am făcut reputaţia în Business Club de omul cu Flash-ul, site-ul şi afişele, este timpul să deschid un business în industria asta. Aşa a apărut VRimage, „copilul” meu şi a Roxanei, o agenţie media specializată în Web design şi grafică digitală.

Folosesc termenul de „copil”, pentru că aşa şi este într-un strat-up: trebuie să dedici timp să-l creşti, trebuie să investeşti bani pentru susţinerea lui şi pentru imaginea publică – exact ca hainele şi mâncarea pentru un bebe; aştepţi primii paşi – sau clienţi; şi într-un final, aştepţi momentul când se poate susţine singur şi nu mai are nevoie de părinţii săi.

Rămân dator comunităţii Business Club pentru oportunităţile ivite în a cunoaşte oameni cu adevarăt excepţionali, pentru partenerii, colaboratorii şi clienţii care i-am cunoscut datorită lor şi pentru cunoştinţele şi motivarea oferită. Cine ar fi crezut că o pasiune liceană pentru Web design, poate fi dezvoltată într-un business profitabil, prin prisma Business Club …