În sesiunea asta, fii antreprenor!

Pornesc de la ideea că a fi antreprenor nu înseamnă neapărat să ai afacerea ta, nu e obligatoriu nici măcar să fii într-o afacere. A fi antreprenor înseamnă să identifici şi să urmăreşti oportunităţi cu un grad de risc pe care majoritatea nu şi l-ar asuma.

Dacă ar fi să folosesc un truism, „sesiunea este aceeaşi pentru toţi”. De aceea, un student antreprenor o va aborda în acelaşi fel în care abordează lucrurile, în general: cu hotărîre şi curaj. E o oportunitate, aşa că îşi va asuma riscuri (şi nu mă refer la copiat – asta poate face oricine).

În primul rînd, un antreprenor ştie să planifice şi să aloce resurse. Planul de învăţare va fi fundamentat „economic” şi „temporal”. Studentul-antreprenor va lua în considerare numărul de credite şi dificultatea materiilor, astfel îşi va putea calcula varianta optimă care se încadrează în strategia anuală. De exemplu, aleg să mă concentrez pe cursurile mai simple, dar cu credite alocate mai multe.

În al doilea rînd, un antreprenor cunoaşte piaţa şi clienţii. Studentul-întreprinzător află dacă profesorul este exigent sau nu, dacă preferă lucrările originale sau cele „transcrise” din cursuri etc. Asemenea unui client, nevoile fiecărui profesor sunt diferite, iar ele trebuie să fie aflate şi satisfăcute. Află cum poţi face asta şi vei descoperi că un profesor „fidelizat” acum va fi un aliat preţios în următorii ani!

De asemenea, un antreprenor ştie să fie direct, să întrebe, să ceară şi să vîndă. Nu eşti pregătit pentru examen? Întreabă-l pe profesor ce poţi face pentru a avea şanse mai mari de reuşită. Poate un proiect? Poate e suficientă promisiunea de a învăţa mai mult semestrul următorul? Nu poţi afla dacă nu întrebi. Nu ai făcut proiectul cerut? Fii sincer şi spune-i din ce cauză nu l-ai făcut. Arată-i la ce altceva ai lucrat. Arată-i că eşti pasionat de educaţie şi că meriţi notă mare! Nu uita, un antreprenor de succes nu minte, ci îşi clădeşte reputaţia pe onestitate.

Şi, poate, cel mai important, un antreprenor face ceea ce îi place şi îşi asumă asta. Astfel, studentul-antreprenor va prefera, înainte de orice, să-şi concentreze eforturile de învăţare pe domeniile care îi plac. „Metode şi modele în marketing”? Neah! Prefer să învăţ despre pieţe financiare. :)

Antreprenorii au o predilecţie pentru a privi şi a face lucrurile altfel. Aşadar, îndrăzneşte să fii alfel, îndrăzneşte să acţionezi diferit!

Succes!