O coincidența izbitoare în această expediție este managementul strategic, considerat cea mai bună formă de a genera soluții. Formularea și implementarea obiectivelor în funcție de resursele disponibile este primordial. A te poziționa conștient într-o circumstanță specifica este punctul de plecare către actiuniile viitoare;

Odată stabilit obiectivul, ai nevoie de materialele necesare îndeplinirii scopului; notițe, cursuri, articole, jurnale, cărți, filmulețe.

Mă gândesc la o postare amuzantă din campania de sesiune a VIP-ului“In sesiune înveți să faci crowd funding – te rogi de colegi să îți dea notițele lor până îi convingi”. La prima citire pare comic, însă în substrat definește un adevăr. Darul de a convinge pe cineva să creadă sau să facă un anumit lucru este o calitate desăvârșită.

Când mă gândesc la persuasiune îmi vine în minte un paragraf dintr-un articol pe care l-am citit în Bloomberg Businessweek, și sună cam așa :“fiecare poveste de success are 5 elemente elementare:

                                       1 . PASIUNEA cu care este spusă

                                       2 .Un EROU care conduce povestirea și ne face să o privim prin ochii lui;

                                       3. Un ANTAGONIST sau un obstacol care trebuie depăsit;

                                       4. Un moment de CONȘTIENTIZARE care ne lasă pe noi să reflectăm;

                                       5. Și TRANSFORMAREA care apare natural, ca rezultat;

Dacă povestea ta are aceste 5 elemente omogene, va fi de success. Dacă nu, vei avea probleme”

Un ultim lucru de punctat ar fi “failure”. Un termen de care multă lume se sperie. Însă ce-ar fi dacă toți am gândi că Einstein care spunea “Eșecul este Succes în Progres” sau ca Niels Bohr “Expertul este omul care a făcut toate greșelile posibile, într-un anumit domeniu”. Atâta timp cât înveți din eșec nu poate fi decât constructiv. Capacitatea de a realiză ce ai greșit este un mare pas înainte.